با پیگیری نماینده مردم غرب هرمزگان درمجلس؛

پروازهای بندرلنگه- بندرعباس وبلعکس محقق شد / وب‌سایت رسمی هواپیمایی جمهوری اسلامی(هما) تاریخ و زمان پروازهای بندرلنگه _بندرعباس را اعلام کرد+تصویر

با پیگیری‌های ناصر شریفی نماینده مردم غرب استان هرمزگان در مجلس پروازهای بندرلنگه- بندرعباس محقق شد و وبسایت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران(هما) نیز فروش آنلاین بلیط را آغاز کرد.

کد خبر : 16836
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۳
پروازهای بندرلنگه- بندرعباس وبلعکس محقق شد / وب‌سایت رسمی هواپیمایی جمهوری اسلامی(هما) تاریخ و زمان پروازهای بندرلنگه _بندرعباس را اعلام کرد+تصویر

با پیگیری‌های ناصر شریفی نماینده مردم غرب استان هرمزگان در مجلس پروازهای بندرلنگه- بندرعباس و بلعکس محقق شد و وبسایت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران(هما) نیز فروش آنلاین بلیط را آغاز کرد.

به گزارش کنگ خبر، صبح امروز وب‍سایت رسمی هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) http://www.iranair.com زمان و تاریخ پروازهای داخلی بندرلنگه به بندرعباس و بلعکس را در سایت خود درج کرده و فروش بلیط نیز آغاز شده است، این پروازها روزهای پنج شنبه و دوشنبه هر هفته صورت می‌گیرد.

ناصر شریفی در حاشیه افتتاح شبکه پروازی هواپیماهای ATR در فرودگاه بندرعباس در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرده بود، اختصاص دو پرواز ATR  به هرمزگان با پیگیری نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی بود که اکنون به ثمر رسیده است و قرار است یکی از این هواپیماها در مسیر بندرعباس – بندرلنگه، بندرعباس – عسلویه و بندرعباس – ابوموسی اختصاص پیدا کند.

این وعده نماینده پرتلاش و جوان غرب هرمزگان نیز در خصوص پروازهای بندرلنگه – بندرعباس نیز محقق شد و همچنین به‌‌زودی شاهد تحقق دیگر وعده‌های نماینده محترم به مردم شهرستان‌های بندرلنگه، بستک و پارسیان خواهیم بود و تحولاتی را در حوزه‌های مختلف این شهرستان‌ها شاهد خواهیم بود.

شایان ذکر است، هواپیمای ATR-72 از خانواده هواپیماهای منطقه‌ای با گنجایش کم است که توسط شرکت ایتالیایی فرانسوی ATR تولید شد. این هواپیما می‌تواند تا سقف ۷۴ مسافر در آرایش صندلی تک‌کلاسه حمل نماید.

ATR-72 تکامل‌یافته ATR-42 است، به طوری که این تکامل را می‌توان در تعداد صندلی‌های افزایش یافته، بدنه کشیده‌تر به میزان ۴،۵ متر، افزایش فاصله دو سر بال‌ها، استفاده از موتورهای قدرتمندتر و در نهایت مصرف سوخت بهتر مشاهده کرد/ طیاره

این مدل در سال ۱۹۸۶ معرفی شد و اولین پرواز خود را نیز در روز ۲۷ اکتبر سال ۱۹۸۷ انجام داد. حدود ۴۰۸ فروند از این مدل هواپیما در دنیا پرواز می‌کند.

مسافران از درب تعبیه شده در قسمت عقب هواپیما وارد می‌شوند که امری نامعمول در صنعت هوانوردی به حساب می‌آید و از درب جلو به عنوان درب Cargo استفاده می‌شود. در هنگام سوار شدن و پیاده شدن مسافران از در عقب استفاده از Tail Stand کاری ضروری است، زیرا وزنی که ایجاد می‌شود میتواند دماغه هواپیما را از زمین بلند کند.

این هواپیما فاقد APU است در عوض سیستم ترمز ملخ را به همراه دارد. طرز کار این سیستم به این صورت است که چرخش ملخ پروانه موتور شماره ۲ این هواپیما از کار می‌ایستد و توربین مشغول تولید انرژی بدون چرخیدن ملخ می‌شود. این ویژگی هواپیما را به سیستم سنگین و گرانقیمت APU بی‌نیاز کرده است.

مدل‌های گوناگونی از این هواپیما وجود دارد که مشهورترین آنها سری ۲۱۰/۲۱۲ با درب کارگوی بزرگ‌تر و موتورهای پرت اند ویتنی PW127 و همچنین سری ۵۰۰ با موتور بهبود یافته پرت اند ویتنی ۱۲۷F و ۱۲۷M، با ملخ‌های ۶ پر و سیستم‌های پیشرفته‌تر برای تسهیل کار خلبان است.

همچنین تولید سری ۶۰۰ این هواپیما نیز در سال ۲۰۰۷ اعلام شد که آخرین تکنولوژی‌های روز در آن مشاهده می‌شود. در این سری مصرف سوخت اقتصادی‌تر شده و هزینه‌های نگهداری این هواپیما نیز به مراتب کاهش یافته است. این سری از موتور پرت اند ویتنی PW127M که موتوری جدید به حساب می‌آید نیرو می‌گیرد و عرشه پروازی آن دارای Glass Cockpit است که شامل ۵ ال‌سی‌دی می‌شود.

این هواپیماها چندین مدل دیگر نیز دارند که از آن جمله می‌توان مدل اختصاصی Cargo، مدل VIP و مدل ضد زیردریایی و گشت دریایی این هواپیما برای نیروی دریایی ترکیه و ایتالیا نام برد.

مدل گشت دریایی این هواپیما می‌تواند به یک مسلسل کوچک، اژدرهای کوچک، موشک‌های هوا به سطح و مین‌های دریایی مجهز شود. تاکنون نیروی دریایی ترکیه ۱۰ فروند و ایتالیا ۴ فروند برای سال ۲۰۱۰ سفارش داده‌اند.

بنا به گفته شرکت هواپیمایی آسمان نیز قبلاً این هواپیما را در اختیار داشته و از آن راضی است، ATRها‌ برای نشست و برخاست در فرودگاه‌های کوچک نیازمند سرمایه‌گذاری سنگین و تجهیزات زمینی و فرودگاهی آنچنانی نیست.

بنابراین گزارش‌ ATR72-600 ‌هواپیمایی کوتاه برد با ظرفیت ۷۰ نفر است که می‌تواند در فرودگاه‌های کوچک نشست و برخاست کند.

۵۰ درصد سهام کمپانی سازنده هواپیماD ATR متعلق به شرکت ایرباس است و ۵۰ درصد دیگر به کشور ایتالیا تعلق دارد.

انتهای پیام/ ک

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰

یک دیدگاه

  • سلام , مهمان